Norsk Retrieverklubb

Nyhetsbrev fra NKK

Vi byttet økonomisystem ved årsskiftet i år, og gikk samtidig over til digitale fakturaer. Vi ser nå at overgangen ikke har gått slik vi hadde håpet, noe som dessverre har medført at mange medlemmer ikke har mottatt faktura for kontingent 2017.

Dette skyldes flere ting: Noen har hatt en epostadresse i medlemsregisteret de ikke lenger benytter. Dersom epostadressen har vært avsluttet, har vi fått feilmelding og fortløpende sendt ut papirkopier. De som har sluttet å benytte en epostadresse uten å avslutte den hos epostleverandør har vi dessverre ikke klart å fange opp. Vi har også fått tilbakemeldinger fra medlemmer der våre eposter har blitt fjernet av spamfilter/søppelpost. Vi vet dessverre ikke hvem/hvor mange dette gjelder.

Vi jobber hardt for å oppdatere informasjonen i våre systemer så dette ikke skal skje igjen. I mellomtiden har vi nå sendt ut papirkopier av faktura for kontingent til de medlemmer der vi ikke hadde registrert innbetaling før 3. mars 2017. Utsendelsen er en kopi av kontingentfakturaen som ble utsendt på epost i januar. Papirkopiene er ment som en tjeneste til medlemmer som ikke har fått fakturaen tidligere. Medlemmer som har betalt medlemskontingent for 2017, eller sendt oss informasjon om endringer i ditt medlemskap, kan se bort fra tilsendt kopi.

Medlemmer kan alltid finne informasjon om kontingent, oppdatert betalingsstatus og annet på «Min side» på www.nkk.no.

Medlemmer kan når som helst aktivere e-faktura i nettbanken. Man kan da søke opp Norsk Kennel Klub som leverandør, og bruke medlemsnummeret som e-faktura-referanse. I motsetning til med avtalegiro, vil det med e-faktura ikke kunne gjøres trekk for kontingent eller andre fakturaer automatiske selv om man aktiverer e-fakturaavtale. Hver faktura vil fortsatt måtte godkjennes av medlemmet før den blir betalt.

Vi beklager feilen som har inntruffet, og ulempene dette medfører.